Qellimi I
keti studimit eshte te indetifikoj ndryshimet qe kan ndodhur vitet e
fundit se si ka evoluar rrjedha e
kominkimit qe nga greqia e lashte me bazat e Platonit e duke kaluar 25 shekuj
me radhe deri ne ditet e sotme.
Gjithashtu
ky studim synon te nxjerr ne pah te ardhmen e komunikimit.
Fjalet kyce
Komunikimi efektiv
E ardhmja e komunikimit
Stili i komunikimit
Pasqyra lendes
Pershkrimi
Kapitulli 1
Procesi I komunikimit
Prezantimi I problemit
Qellimi I studmit
Mostra
Rendsia
studimit
Kapitulli I 2
Perkufizimi koncepteve
kryesore
Perkufizimi I komunikimit
Format e komunikimit
Kapitulli I 3
Karakteristikat e komunikimit efektiv
E ardhmja
komunikimit
Perfundime te sudimit
Konkluzjone
Rekomandime
Biblografia
1.Hyrja
Per realizimin e ketij projekti akademik
si opsion per mbledhjen e materialeve jane perdorur faqe te ndryshme te
internetit dhe librave shkollor e revista te ndryshme si baze e burimeve
paresore. Keto materiale paresore na tregojne se c’eshte etika dhe komunikimi
ne nje biznes te caktuar .
Komunikimi mund te perkufizohet si mjeti
me anen e te cilit individet arrijne te shkembejne midis tyre informacionit per
operacionet dhe veprimtarite qe realizohen ne nje organizate biznesi ose eshte
nje proces nepermjet te cilit mendimi krijohet dhe dergohet per te krijuar
kuptueshmerine e gjerave.
Prezantimi i problemit
Shpesh here menaxheret pohojne se pengesat
ne komunikim jane nje nga problemet me serioze me te cilat ata ndeshen ne
praktike. Pengesat e komunkimit ne mjaft raste sherbejne per te paralajmeruar ekzistencen
e problemeve me te thella, prandaj nje menaxher nuk duhet ti kapi gjerat
shume siperfaqsore, por duhet qe ta trajtoje ceshjten ne menyre me te detajuar
per te zbuluar shkaqet e verteta te barrierave te komunkimit.
Qellimi i studimit
Qe shume kompani te huaja kan kuptuar
rendesin e nje komunikimi efektiv duhet
te ekzistoj brenda nje organizate qe punonjesit e saj te jen sa me produktiv ne
punen e tyre.
Pra qellimi i ketij studimi eshte te
tregoj se komunikimi brenda organizates eshte mjaft i rendesishem.
Mostra
Popullsia e ketij studimi eshte nje grup
personash te cilet jane puntore te kompanis ALBA Therm Tecnology qe meret me
aspirim .
Kjo kompani operon ne tregun shqipetare qe
prej 20vitesh. Eshte perzgjedhur per shkak se konsiderohet e vjeter ne treg.Dhe
dua te tregoj se e ka dhene rendesin e duhur procesit te komunikimit brenda dhe
jasht organizates.
1 perkufizim i komunikimit
Per rendesine dhe rolin e komunikimit kane
shkruar shume autore te njohur e te ndryshem. Keshtu per shembull, Ch. Barnard
thekson se: “ komunkimi duhet te zere nje vend qendror ne teorine e organizimit
per shkak se struktura , gjeresia e shtrirjes dhe fusha e organizimit
percaktohen pothuajse teresisht nga teknikat e komunikimit”. Gjithashtu sipas
tij ,funksioni kryesor i nje ekzekutivi eshte ndertimi dhe mbajtja e nje
sistemi te caktuar e eficent te komunikimit.
Arritja e suksesit ne biznes, ne ditet
tona, varet ne menyre te ndjeshme nga aftesitekomunikuese me njerezit, brenda
dhe jashte organizates. Pavaresisht,nese behet fjale pernje vend pune apo per
te gjetur kliente te rinj, suksesi ose deshtimi ka lidhje direkte meaftesite
per te komunikuar.Ne fakt, komunikimi konsiderohet efektiv vetem kur te tjeret
e kuptojne mesazhin tuaj ne menyre korrekte dhe ju pergjigjeni ne menyren e
duhur.
Komunikimi efektiv ndodhet ne
qender te pothuajse cdo aspekti te veprimtarise se biznesit, sepse ai lidh
kompanine me te gjithe “stakeholders”-at (pretendentet) me te cilet
bashkevepron biznesi: punonjesit, klientet, furnitoret, komunitetin perreth
etj. Nese duhet permiresuar eficenca, cilesia apo inovacioni, per kete
nevojiten aftesi te larta komunikuese.
Disa nga karakteristikat me te rendesishme
te komunikimit efektiv jane:
Jep informacion praktik, pavaresisht nese ka te beje me kuptimin e
politikave te kompanise apo me nxitjen per kryerjen e nje veprimi te
caktuar.
Jep me teper fakte dhe me pak pershtypje, duke perdorur shprehje
konkrete,detajespecifike dhe informacion te qarte,bindes,te sakte dhe etik.
Qarteso dhe perqendro informacionin, duke theksuar informacionet me te
rendesishme.Mesazhet qe e seleksionojne dhe permbledhin informacionin jane
mjaft efektive.
Identifiko sakte pergjegjesite, duke i shkruar mesazhet ne menyre te
tille qe te kerkojne pergjigje nga nje audience specifike.Shprehu qarte se
cfare prêt prej degjuesve dhe cfare mund te besh per ta
Bind te tjeret dhe jep rekomandime, duke iu shpjeguar degjuesve se
cfare perfitimesh do te kene nga pergjigja ndaj mesazhit tuaj ne menyren e
deshiruar.
Format e komunikimit brenda
organizates se biznesit
Ndryshimet e medha , qe kane
ndodhur me mjetet e komunikimit e te shkembimit te informacioneve ne ditet e
sotme kane shtuar shume rolin dhe rendesine qe ka fluksi i informacioneve dhe
shpejtesia e komunkimit te tij ne rritjen e efektivitetit te menaxhimit te
organizatave.
Per realizimin e nje levizje
te shpejte dhe efektive te informacionit te domosdoshem, menaxhereve qysh ne
momentin e projektimit organizativ duhet te mbajne parasysh komunikimin , i
cili do te realizohet ne kater drejtime te ndryshme:
komunkim nga larte-poshte,
komunikim nga poshte-lart , komunikim horizontal dhe komunkim diagonal.
Keto kater
drejtime perbejne kuadrin baze te komunkimit.
Komunkimi nga lart-poshte perben nje
nga aspektet e komunkimit vertikal, i cili realizohet kur informacioni
transmetohet nga nivelet me te larta drejt niveleve me te ulta te organizates.
Ky lloj komunikimi kryhet nepermjet shume formave si per shembull , nepermjet
takimeve apo mbledhjeve me anetaret e personelit , kontakti i
drejtperdrejt-ball per ball, paraqitja e raporteve informative, hartimi dhe
paraqitja e direktivave etj.
Komunikimi vertikal nga lart poshte, duke
e percjelle informacionin nepermjet shume niveleve kerkon nje kohe relativisht
te gjate. Eshte kjo nje nga arsyet qe disa menaxhera te nivelit te larte
preferojne ta dergojne informacionin ne menyre direkte tek personi apo grupi i
cili e kerkon apo e ka te domosdoshem marrjen e tij.
Komunkimi nga poshte lart, i cili
mund te perkufizohet si levizja e fluksit te ideve, opinioneve, ankesave apo
edhe llojeve te tjera te informacionit, nga vartesit per tek eproret e tyre. Ky
lloj komunikimi nuk eshte direktiv dhe zakonisht eshte i pranishem ne mjediset
organizative demokratike, ku nxitet e inkurajohet pjesmarrja e punonjesve.
Forma te tjera tipike pervec zinxhirit te komandes jane memorandumet dhe
raportet, procedurat e zgjidhjes se mosmarrveshjeve, vendosja e
perbashket e objektivave, ndjekja e praktikes se politikes te dyereve te hapura
etj.
Komunkimi nga posht larte eshte i rendesishem
ne organizate per disa arsye, pasi:
a)
nepermjet tij menaxheret informohen per qendrimin e punonjesve ndaj politikes
se organizates, per punen qe ata kryejne si edhe per kushtet e saj.
b)
ai i nxit punonjesit per te diskutuar per ato problemet te punes, te cilat
pengojne rritjen e produktivitetit dhe te eficenses.
c)
ai u ofron menaxhereve informacionet e nevojshme lidhur me reagimin e
punonjesve ndaj ndryshimeve te politikes, ndryshimimeve ne departamentet e tyre
si dhe per ceshtje te tjera te cilat ndikojne ne qendrimin dhe performancen e
tyre.
Pra, marrja
e informacionit per nje diapazon te gjere ceshtjesh qe preukupojne, jo vetem
punonjesit, por edhe menaxheret e tyre, i ndihmon keta te fundit qe te
percaktojne vendime sa me efektive qofte per te zgjidhur nje problem te dhene
ashtu edhe per te eleminuar rezistencen e stafit per ndryshimin e politikes.
Pervoja ka
treguar se ne ato organizata ku komunikim vertikal poshte lart mungon, apo nuk
funksionon ashtu sic duhet, problemet jane me te medha pasi punonjesit e
ndjejne veten te menjanuar nga ceshtetjet qe percaktojne organizaten , ndersa
distanca midis tyre dhe menaxhereve eshte e madhe sepse menaxheret ose
refuzojne te degjojne punonjesit ose kane kontakte jo te mjaftueshme me ta .
Komunkimi
horizontal si fluks i informacionit ndermjet individeve te cilet ndodhen
ne te njejtin nivel hierarkik ne organizate, eshte i rendesishem jo vetem per
menaxheret, por edhe per punonjesit e tjere. Pa kete lloj komunikimi nuk mund te realizohet kordinimi i funkioneve te
biznesit.
Per individet, te cilet punojne
bashkarisht dhe komunikojne rregullisht me njeri-tjetrin, rallehere mund te
ndodhe qe te kete probleme te mirekuptimit midis tyre. Nderveprimi u jep atyre
gjithashtu, mbeshtetje emocionale dhe in ndihmon per te kenaqur nevojat e tyre
te komunikimit social dhe ne grup.
Komunikimi diagonal eshte i
rendesishem dhe perdoret ne ato situata kur nuk mund te perdoren me
efktivivitet kanalet apo rruget e tjera te komunikimit. Nje shembull i tille
mund te jete rasti i kryerjes te nje analize ne lidhje me koston e
prodhimit, ku personit qe merret dhe raporton per kete ceshtje i duhet te
bazohet ne nje raport tjeter, i cili mund te jepet nga nje seksion apo nga
departement tjeter, si per shembull ai i burimeve njerzore.
Eshte e qarte se duke ndjekur rrugen
diagonale te komunkimit kursehet kohe, energji e ne disa raste edhe burime
financiare.
Komunkimi informal eshte nje tjeter lloj
komunkimi dhe eshte paksa i vecante sepse kryehet ne trajte informale ose e
thene ndryshe “pjergulla”.
Ne nje studim te kryer nga K.Davis, ne
perfundim te analizes te llojeve te komunkimit informal ai ka arritur
konkluzionet e meposhtme:
-
komunkimi informal e shperndan informacionin shpejt
-
komunkimi informal eshe zgjedhes ne ate c’ka ai transmeton
-
ai ploteson boshlleqet e lena nga kanalet zyrtare te komunkimit
-
eshte i perqendruar ne vendin e punes
Saktesia e informacionit te transmetuar ne
kete menyre arrin ne masen 50-90 % qe do te thote eshte nje fenomen
normal i procesit te komunkimit.
E ardhmja e komunikimit
Shumica e organizatave bejne perpjekje per
te siguruar sjelljet etike dhe per rrejdhoje komunkimin e moralshem nepermjet perpunimit
dhe shpalljes te detyrueshme te rregullave te punes. Megjithate , kyci per
zhvillimin e komunikimit etik ne organizate mbeten sjelljet individuale te
menaxhereve dhe mbikeqyresve. Ne radhe te pare nje menaxher duhet te diskutoje
vazhdimisht lidhur me komunikimin etik ne biznes ose ne organizaten e tij. Kjo
do te thote se menyra e percaktuar e komunikimit duhet qe te rishikohet here
pas here, per t’u sjelle ne pajtim me stadin e zhvillimit moral dhe te nevojave
aktuale te shoqerise. Rishikimi i menyrave te komunikimit, si nje teknike e
perdorur keto vitet e fundit, eshte nje metode efikase per te kontrolluar
politikat e komunikimt, procedurat , rrjetin dhe tere aktivitetet e tij.
Gjuha e nderlikuar renditet si nje nder
problemet me serioze te komunkimit efektiv.
Ne nje komunkim etik, qe bazohet ne kodet
e perpunuara te etikes, ne rregullat e adoptuara, apo ne kuadron te tjere te
pranuar , ka rendesi gjithashtu, qe te zgjidhet forma e dhenies se
informacionit. A duhet qe ky informacion te jepet ne menyre te drejtperdrejt,
me goje ( ne telefon, radio , etj) apo me shkrim ( letra, libra , gazeta ,
reklama , etj).
Si shembull
mund te merret komunikimi me shkrim, i cili mund te shoqerohet nga perdorimi i
shume prej individeve, pavaresisht shkalles se inteligjences apo edukimit te
tyre, i nje zhargoni teknik dhe strukturave fjalish te papershtatshme te cilat
fshehin, ose e japin te paqarte permbajtjen apo konkluzionet kryesore te
informacionit. Per ta permiresuar kete lloj komunkimi do te ishin efektive disa
nga rreguallat udhezuese :
-
perdorimi i fjaleve te shkurta e te njohura, si dhe fjalive dhe frazave te
thjeshta.
-
menjanimi i fjaleve te teperta dhe te pakuptueshme
-
zgjedhja e nje stili te shkruari ku i pershtatet situates dhe efektit qe
deshiron te arrije derguesi i mesazhit.
Perfundime
Komunkimi eshte thelbi i manaxhimit.
Komunikimi eshte i rendesishem per
udheheqjen dhe motivimin e individeve ose punes ne grup.
Ndryshimet e medha , qe kane ndodhur
me mjetet e komunikimit e te shkembimit te informacioneve ne ditet e sotme me
hapa te medha ka bere rritjen e efektivitetit dhe eficenses se manaxhimit ne
organizate.
Saktesia e informacionit te
transmetuar nepermjet komunikimit informal arrin ne masen 50-90 % qe do
te thote eshte nje fenomen normal i procesit te komunkimit.
Nje pjese e drejtuesve ose menaxhereve ,
neglizhojne ose nuk i marrin parasysh nje pjese te informacioneve qe mblidhen
per ne marrjen e vendimive ne nje organizate.
Gjuha e nderlikuar joetike
renditet si nje nder problemet me serioze te komunkimit efektiv.
Celesi per
zhvillimin e nje komunikimi etik ne organizate jane sjelljet individuale te
menaxhereve dhe mbikeqyresve.
REKOMANDIME
Liderat duhet te jene motivues e
kreative per ide e vizione.
Ne duhet ta trajtojme komunikim dhe
etiken si nje mjet me anen e te cilit lidhen individet ne organizate per
arritjen e nje qellimi te perbashket.
Ne komunikim duhet perdorur nje
gjuhe efektive midis eproreve dhe vartesve ne nje organizate.
Drejtuesit e organizatave duhet rishikojne
normat e rregullat e etikes cdo kohe per nje komunikim sa me te mire e te
paster.
Te reduktojme gabimet e
punemarreseve ne nje organizate sepse vijne nga mungesa ne komunikim.
Menaxherat duhet ti njohin mire barrierat
qe pengojne gjate komunkimit ku te jene perfekt ne pune ne grup ose ne nje
organizate.
Menaxherat gjate nje pune ne
mbledhjen e informacioneve duke i seleksionuar ato , nuk duhen hedhur poshte
nje pjese e tyre sepse ato ndikojne shume ne vendimarrje.