Whatsapp


Etichette

HISTORI PSIKOLOGJI LETERSI SHQIPE SHKENCA POLITIKE BIOLOGJI QYTETARI SOCIOLOGJI DREJTESI ESE ARGUMENTUESE JURIDIK PEDAGOGJI GJEOGRAFI EDUKATE SHOQERORE DIDAKTIKE BAZAT E FINANCES SHKRIM AKADEMIK FINANC BANK LETERSI BOTRORE GJUHE SHQIPE MATEMATIKE HISTORI SHQIPRIE SHKENCA JURIDIKE ANALIZE VEPRASH EDUKIM FIZIKE PSIKOLOGJI EDUKIMI ESE UNIVERSITETI POEZI MENAXHIM FINANCIAR MJEKESI KIMI PARAPSIKOLOGJIA EKONOMI INFORMATIKA ESE LETRARE MENAXHIM BIZNESI NJOHURI PER MEDIANIAN TRASHGIMI KULTURORE Anatomi ESE FILOZOFIKE GAZETARI INFERMJERI MENAXHIM TURIZEM SHKENC TOKE E DREJTA NDERKOMBETARE PUBLIKE HISTORI BOTRORE POLITIKAT E SIGURIS KOMBETARE E DREJTA E PRONES Histori e Mendimit Politik ALL POST AUDITIM BANKAR BAZAT E DEMOKRACISE DHE TE DREJTAT E NJERIUT ESE SHKENCORE FILOZOFI HISTORI ARTI HISTORI E EKONOMIS SHQIPTARE LETERSI MENAXHIM NDERTIMI MIKROEKONOMI POEMA PSIKOLOGJI REHABILITIMI BJOLOGJI EDREJTA E MJEDISIT FJALE TE URTA LEKSIONE AUDITIM MARDHENIA ME PUBLIKUN MASTER SHKENCOR Marrëdhënie Ndërkombëtare PSIKOLOGJI KESHILLIMI PSIKOLOGJI SHKOLLE SINTAKS TEORI E MARDHENIEVE NDERKOMBETARE ANGLISHT EDUKIM MUZIKORE ESE ANGLISHT ESE INFORMUESE GJUHE INFERMIERI KERKIM SHKENCOR METODAT E EDUKIMIT EMPIRIK METODIKE ARITMETIKE PSIKOLOGJI ZHVILLIMI TEKNOLOGJI INFORMACIONI TRASHGIMI KULTURORE EUROPIANE APLIKIM KOMPJUTERIK BUJQESI ESE HISTORIKE ETIKA E TE USHQYERIT GUIDE TURISTIKE HIGJENE HYRJE NE PSIKOLOGJI INFORMATIK ISMAIL KADARE LETERSI PER FEMIJE MENAXHIM KLASE MESIMDHENIE ORGANET E MARDHENIEVE NDERKOMBETARE PSIKOTERAPI SOCIOLOGJI EDUKIMI pyetjet e Licences ANALIZE sHARL BODLER Dituri natyre E DREJTA KUSHTETUESA EDUKIM FIZIK EDUKIM PER KARRIER KSHILLA SHTATZANIE LIBRA LEXO-SHKARIKO LOGJIKE MATURA SHTETERORE MBROJTJE DOKTORRATURE MIGJENI MUZIKE POLITIK ARSIMORE POLITIKA NE BE PSIKOLOGJI E ZBATUAR NE MESIMDHENIE RECENSION TEME DIPLOME hist

PERGJEGJESIA DHE SUKSEDIMI NE TE DREJTEN NDERKOMBETARE

TEMA: PERGJEGJESIA DHE SUKSEDIMI NE TE DREJTEN NDERKOMBETARE
 PERGJEGJESIA NDERKOMBETARE E SHTETEVE
  Juristet: Shteti nuk mund te mbaje pergjegjesie juridike. “Mospergjegjesia” juridike e shtetit shpallet si nje postulat jo vetem i jetes se brendshme te shtetit por edhe asaj nderkombetare.
  Kjo mospergjegjesi – e kuptueshme brenda kufijeve te nje shteti.
 Pikepamja qe perjashton pergjegjesine e shtetit – e papranueshme – shkaterron parimin e sovranitetit shteteror

  Pergjegjesia e shtetit per te kryer detyrimet e tij nderkombetare eshte nje pergjegjesi juridike. Nese shteti ndryshon ligjet be fuqi brenda territorit te tij – kete gje nuk mund ta bej ne arenen nderkombetare.
  Problemi pergjegjesise se shtetit ne te drejten nderkombetare eshte i lidhur ngushte me ate te shtrengimit, si element i domosdoshem i cdo te drejte.
 Mungesa e nje forme “mbishteterore” veshtireson realizimin e shtrengimit ne te drejten nderkombetare
  E drejta nderkombetare – nuk ka ligjvenes as gjykates universal.
  Ende nuk ka nje kod qe te rregulloj pergjegjesine nderkombetare, vetem zgjidhje te pjesshme ne formen e konventave
  Pergjegjesia nderkombetare lind kur nje subjekt i se drejtes nderkombetare i shkakton nje dem nje subjekti tjeter te se drejtes nderkombetare. Pra, mbi bazen e nje fakti te paligjshem- kur bie ne kundershtim me nje rregull nderkombetare te karakterit zakonor ose konvencional (qe rrjedh nga nje traktat)
n  Fakt i paligjshem i nje shteti kur:
-          nje veprim ose mosveprim i atribuohet sipas te drejtes nderkombetare ketij shteti
-          Kur kjo perben nje shkelje te nje detyrimi nderkombetar.
    Incidenti i Kanalit te Korfuzit:
-          Veprim
-          Mosveprim

n  Pergjegjesia nderkombetare eshte nje institucion juridik ne baze te se cilit, secili shtet te cilit mund ti bjere pergjegjesia e nje akti qe e drejta nderkombetare e konsideron si te paligjshem, duhet ti jape demshperblimin shtetit te cilit i ka bere dem me ate akt.
Pergjegjesia e shteteve eshte institucion zakonor i se drejtes nderkombetare.
n  Elementet e pergjegjesise se shteteve
Per ekzistimin e pergjegjesise ndekombetare duhet te plotesohen keto kushte:
n  1. te ekzistoje veprimi ose mosveprimi, me te cilin cenohet cfaredo detyre e percaktuar me normat e se drejtes ndekombetare.
n  2. veprimi i paligjshem duhet te mund ti mvishet shtetit si person juridik ose si subjekt nderkombetar.
n  3. per ekzistencen e pergjegjesise duhet te jete shkaktuar demi.
n  4. duhet te jene shfrytezuar te gjitha mjetet juridike qe parashikohen per te fituar satisfaksion.
n  Llojet e pergjegjesise:
-          Direkte
Kur nje shtet shkel ai vete drejtepersedrejti detyrimet e veta nderkombetare. Shteti federal
-          Indirekte
Kur merr mbi vete pergjegjesine e nje shkeljeje te bere nga nga nje shtet tjeter. Shteti protektor – veprimet e paligjshme te shtetit te protezhuar
-          Pergjegjesi themelore
Pergjegjesia e subjektit te se drejtes nderkombetare
n  a) Pergjegjesia e shtetit per organet ligjvenese
n  Ekziston nese nje shtet:
  1. nxjerre ndonje ligj i cili eshte ne kundershtim me detyrimet e tij nderkombetare.
  2. lejon te nxjerre ligjin, i cili eshte i nevojshem per t’i plotesuar detyrimet nderkombetare ose nuk derogon nje ligj qe eshte ne kundershtim me detyrimet ndekombetare.
-          Pergjegjesi e prejardhur
Si parim Shteti nuk mban pergjegjesi per per shkeljet qe kryejne persona te vecante.
Kryetari i Shtetit.
Perfaqesuesit diplomatike (ekstraterritorialiteti)
- Pergjegjesi politike, materiale, morale 
   Sipas qendrimit qe mbizotron , pergjegjesia penale e shteteve si persona juridik nuk mund te ekzistoje, meqe pa faj s’ka as pergjegjesi penale , kurse shteti si teresi nuk mund te kryeje ndonje veper penale, qofte me paramendim qofte me pakujdesi. (nese do t’i mvishej pergjegjesia nje shteti si teresi , atehere i tere populli i nje vendi do te mund te shpallej fajtor )
n  Dy kategori shkeljesh: delikti dhe krimi nderkombetar.
n  Pergjegjesia e drejteperdrejte ekziston ne ato raste kur e kane shkele te drejten nderkombetare organet shteterore per te cilat shteti mban pergjegjesi, ose perfaqesuesit shteteror.
n  Pergjegjesia e terthorte, kur nje shtet merr pergjegjesine per cenimin apo shkeljen e se drejtes nderkombetare nga shtetet tjera
n  PASOJAT E PERGJEGJESISE
n  Si rezultat i veprimit te paligjshem (i shkeljes se detyrimit), lind nje raport mes shtetit qe eshte fajtor per ate akt dhe shtetit ndaj te cilit s’eshte plotesuar detyrimi, nga e cila gje del se pala fajtore duhet te jap shperblimin .
n  Pergjegjesia Penale ne te Drejten Nderkombetare - sanksione ndaj kryersve te disa krimeve Nerkombetare (treg. me skllever, pirateria, tregetia me narkotike etj) me te cilat rrezikohen te drejtat e pergjithitheshme njerzore
n  Pergjegjesia e organizatave nderkombetare
n  Pergjegjesia duhet te jete e shteteve anetare.
n  Shtetet nuk kane treguar gatishmeri per te mbuluar pergjegjesine e organizatave nderkombetare.
n  Lind si rezultat i veprimit te paligjshem te organeve te tyre.
n  OKB refuzon te zhdemtoje viktimat e veprave te kryera nga forcat paqeruajtse.
n  Shperblimi i demit
n  2 menyra sipas te drejtes civile:
-          Dem efektiv dhe fitim i munguar
-          Deme direkte dhe indirekte.
SUKSEDIMI ne te DREJTEN NDERKOMBETARE
n  Permban elemente te pergjegjesise
n  Ka te beje me ndryshimet territoriale te shteteve dhe me ndryshimin e statusit te tyre juridik
n  Zevendesim te nje shteti nga nje tjeter ne pergjegjesine e marredhenieve nderkombetare te nje territori.
n  Suksedimi mund te jete :
n  1- Suksedim i Pergjithshem- shfaqet kur nje subjekt (shtet) absorbohet ne teresi nga nje tjeter qofte edhe kur behet me vullnetin e antareve .
n  2- Suksedim i pjeseshem- shfaqet kur nje pjese e territorit te nje personi nderkombetar ngrihet ne kryengritje, fiton pavaresine dhe behet person nderkombetar me vete …
Shteti pasardhes i merr IPSO JURE te gjitha te drejtat dhe detyrat e shtetit te meparshem
n  SUKSEDIMI ne te DREJTEN NDERKOMBETARE
n  Shpesh ndodhe qe nje shtet ti leshoje territorin nje shteti tjeter, si rezultat i perdorimit te forces, ne menyre paqesore ose me revolucion. Si pasoje e kesaj, shteti paraprak humb pushtetin mbi ate territor dhe ne vend te tij vjen shteti tjeter.
Suksedimi- paraqitet kur nje ose me shume persona nderkombetar e zevendesojne nje person tjeter nderkombetar. Ne cilin rast behet mbartja e te drejtave dhe detyrimeve nga nje shtet qe e ka nderruar ose humbur identitetin e vet ne shtetin tjeter?
Regjimi i Suksedimit
- Parimi i sovranitetit duhet te karakterizoje regjimin e suksedimit.
- Shteti suksesor nuk eshte vazhdues i shtetit te meparshem. Secili ka personalitetin e vet juridiko-nderkombetar.
- Nuk ka rregulla te paracaktura lidhur me suksedimin.
Disa raste:
-          Shteti suksesor nuk eshte i detyruar te ruaje te drejtat e njohura nga shteti i meparshem.
-          Te drejtat publike tregojne pasurine shteterore prandaj keto te drejta i kalojne shtetit suksesor. (Konventa e Vjenes – prill 1983)
n  Deri ne c’mase shteti suksesor eshte i lidhur nga detyrimet qe rrjedhin prej traktateve te perfunduara nga shteti i meparshem?
-          Nuk trasmetohen traktatet politike.
-          Mbeten ne fuqi traktatet territoriale
-          Mbeten ne fuqi traktatet ligje
-          Pjesemarrja ne organizatat nderkombetare???
-          Pergjegjesia e caktuar nga nje instance nderkombetare nuk transferohet – pergjegjesia shtetit qe ka kryer aktin e paligjshem

Post più popolari

KERKO DETYREN TENDE