Whatsapp


Etichette

HISTORI PSIKOLOGJI LETERSI SHQIPE SHKENCA POLITIKE BIOLOGJI QYTETARI SOCIOLOGJI DREJTESI ESE ARGUMENTUESE JURIDIK PEDAGOGJI GJEOGRAFI EDUKATE SHOQERORE DIDAKTIKE BAZAT E FINANCES SHKRIM AKADEMIK FINANC BANK LETERSI BOTRORE GJUHE SHQIPE MATEMATIKE HISTORI SHQIPRIE SHKENCA JURIDIKE ANALIZE VEPRASH EDUKIM FIZIKE PSIKOLOGJI EDUKIMI ESE UNIVERSITETI POEZI MENAXHIM FINANCIAR MJEKESI KIMI PARAPSIKOLOGJIA EKONOMI INFORMATIKA ESE LETRARE MENAXHIM BIZNESI NJOHURI PER MEDIANIAN TRASHGIMI KULTURORE Anatomi ESE FILOZOFIKE GAZETARI INFERMJERI MENAXHIM TURIZEM SHKENC TOKE E DREJTA NDERKOMBETARE PUBLIKE HISTORI BOTRORE POLITIKAT E SIGURIS KOMBETARE E DREJTA E PRONES Histori e Mendimit Politik ALL POST AUDITIM BANKAR BAZAT E DEMOKRACISE DHE TE DREJTAT E NJERIUT ESE SHKENCORE FILOZOFI HISTORI ARTI HISTORI E EKONOMIS SHQIPTARE LETERSI MENAXHIM NDERTIMI MIKROEKONOMI POEMA PSIKOLOGJI REHABILITIMI BJOLOGJI EDREJTA E MJEDISIT FJALE TE URTA LEKSIONE AUDITIM MARDHENIA ME PUBLIKUN MASTER SHKENCOR Marrëdhënie Ndërkombëtare PSIKOLOGJI KESHILLIMI PSIKOLOGJI SHKOLLE SINTAKS TEORI E MARDHENIEVE NDERKOMBETARE ANGLISHT EDUKIM MUZIKORE ESE ANGLISHT ESE INFORMUESE GJUHE INFERMIERI KERKIM SHKENCOR METODAT E EDUKIMIT EMPIRIK METODIKE ARITMETIKE PSIKOLOGJI ZHVILLIMI TEKNOLOGJI INFORMACIONI TRASHGIMI KULTURORE EUROPIANE APLIKIM KOMPJUTERIK BUJQESI ESE HISTORIKE ETIKA E TE USHQYERIT GUIDE TURISTIKE HIGJENE HYRJE NE PSIKOLOGJI INFORMATIK ISMAIL KADARE LETERSI PER FEMIJE MENAXHIM KLASE MESIMDHENIE ORGANET E MARDHENIEVE NDERKOMBETARE PSIKOTERAPI SOCIOLOGJI EDUKIMI pyetjet e Licences ANALIZE sHARL BODLER Dituri natyre E DREJTA KUSHTETUESA EDUKIM FIZIK EDUKIM PER KARRIER KSHILLA SHTATZANIE LIBRA LEXO-SHKARIKO LOGJIKE MATURA SHTETERORE MBROJTJE DOKTORRATURE MIGJENI MUZIKE POLITIK ARSIMORE POLITIKA NE BE PSIKOLOGJI E ZBATUAR NE MESIMDHENIE RECENSION TEME DIPLOME hist

LIGJI PER MBROJTJEN EKONKURRENCES DHE KONSUMATORIT

PERMBAJTJE:
Historiku i te drejtes se konkurrences ne Shqiperi
Shtyllat kryesore te Autoritetit te Konkurrences
Parimet baze te konkurrenceshttp://eseshkolle.blogspot.com/

Nxjerrja e jashteligjshme nga tregu e nje kompanie
Abuzimi i ndermarrjeve
Marreveshjet e ndaluara
Kontolli i  perqendrimeve
Rastet  kur ndalohen apo autorizohen perqendrimet
Hyrje
Promovimi i të drejtave të konsumatorëve ", prosperiteti dhe mirëqenia janë vlerat thelbësore të Bashkimit Evropian (BE),dhe kjo është reflektuar në legjislacionin e tij. Anëtarësimi në Bashkimin Evropian siguron mbrojtje shtesëpër konsumatorët.. Në këtë dokument është pershkrua  niveli minimal i mbrojtjes të gjitha vendet e BE duhet,sipas ligjit të BE-së, tju  japë konsumatorëve. Detajet e saktësise se çfarë janë të drejtat tuaja - dhe si ju mund  ti mbroni ato - do të ndryshojnë nga vendi në vend në varësi se si ata e kanë zbatuar në BE rregullat në ligjin e tyre kombëtar. Ju duhet të vini re se ligjet nacionale mbrojtjen e konsumatorëve mund - në disa raste -  tju jap një nivel më të lartë të mbrojtjes.
POLITIKAT EUROPIANE
Politika europiane Antitruse u zhvillua nga dy rregullat qendrore te percaktuara ne Traktatin mbi Funksionimin e Bashkimit Europian.
Marreveshjet ndermjet dy ose me shume operatoreve te tregut te pavarura te cilat kufizojne konkurrencen, jane te ndaluara nga neni 101 i traktatit. Kjo dispozite mbulon te dy marreveshjet horizontale ( mes konkurrenteve aktuale ose potenciale qe veprojne ne te njejtin zinxhir te furnizimit)
Neni 2 i Traktatit ndalon firmat qe mbajne nje pozite dominuese ne nje treg te caktuar te abuzojne me ate pozicion , per shermbull duke abuzuar me cmimet, duke kufizuar prodhimin.
Komisioni eshte i autorizuar nga Traktati per te aplikuar keto rregulla ndalimi dhe mban nje numer te kompetencave hetimore per kete qellim ( p.sh. inspektimit te bizneseve, kerkesat me shkrim per informacion, etj) Ai gjithashtu mund te vendose gjoba per ndermarrjet qe shkelin rregullat e BE.
KARTELET
Aksioni kundër karteleve është një lloj i veçantë i zbatimit të antitrust. Një kartel është një grup i kompanive të ngjashme të pavarura, të cilat bashkohen së bashku për të rregulluar çmimet, të kufizojë prodhimin ose për të ndajnë tregjet ose konsumatorët mes tyre.Në vend që të konkurrojnë me njëri-tjetrin, anëtarë të kartelit të mbështeten në njëri kurs të tjerëve rënë dakord të veprimit, i cili zvogëlon stimujt e tyre për të ofruar produkte të reja ose më të mirë dhe shërbime me çmime konkurruese. Si pasojë, klientët e tyre (konsumatorët apo bizneset e tjera) të përfundojë duke paguar më shumë për cilësinë më pak. Kjo  është arsyeja pse kartelet janë të paligjshme sipas ligjit të BE-së konkurrencës dhe pse Komisioni Evropian vendos gjoba të rënda mbi kompani të përfshira në një karteli.
Për mbrojtjen e konkurrencës”.
Autoriteti i Konkurrencës është institucioni publik i ngarkuar nga ligji, për të mbrojtur konkurrencën e lirë dhe efektive në Shqipëri. Ky institucion ka për qëllim të mbrojë konkurrencën në vetvete, si një e mirë publike. Në këtë mënyrë mbrojtja e konkurrencës efektive i shërben interesit publik. Ky ligj është i zbatueshëm në të gjithë sektorët e ekonomisë, si dhe për të gjitha ndërmarrjet, private dhe shtetërore, që ushtrojnë veprimtarinë e tyre në territorin e Republikës së Shqipërisë, si dhe për ndërmarrjet që veprimtarinë e ushtrojnë jashtë këtij territori, por pasojat e saj ndihen në tregun e brendshëm.
Puna e Autoritetit të Konkurrencës mbështetet në tre shtylla kryesore që përcaktojnë mbrojtjen e konkurrencës:
marrëveshjet e ndaluara (kartelet);
abuzimin me pozitën dominuese;
 bashkimet ose përqendrimet e ndërmarrjeve.
Një tjetër detyrë e këtij institucioni është të veprojë si nxitës dhe avokat i konkurrencës dhe i interesave të konsumatorit, si dhe të vlerësojë aktet normative të ndryshme që mund të cenojnë konkurrencën.
Një aspekt i rëndësishëm i ligjit aktual për mbrojtjen e konkurrencës është e drejta e çdo personi që t’i drejtohen drejtpërdrejt gjykatës në rast se pengohen në veprimtarinë e tyre nga një marrëveshje e ndaluar apo nga një praktikë abuzive. Sipas ligjit këta persona të mund t’i drejtohet Gjykatës së Tiranës me anë të një kërkesë padie pavarësisht faktit të inicimit të një procedure pranë Autoritetit.
Marrëveshjet e ndaluara
Marrëveshjet, midis ndërmarrjeve të cilat mund të sjellin kufizim të konkurrencës janë të ndaluara. Kështu, parimi që “marrëveshjet duhen respektuar” nuk aplikohet në këto raste. Autoriteti i Konkurrencës mund të urdhërojë ndalimin e marrëveshjeve të tilla dhe mund ti vendos gjoba ndërmarrjeve për arritjen e këtyre marrëveshjeve. Ky rregull zbatohet si për marrëveshjet e shkruara ashtu edhe për ato të pashkruara.
Kontrolli i përqendrimeve
Te gjitha propozimet e përqendrimeve, të cilat njoftohen pranë Autoritetit të Konkurrencës shqyrtohen nëse mund të kufizojnë në mënyrë të ndjeshme konkurrencën efektive në treg. Nëse rezulton se përqendrimi nuk e cenon konkurrencën, ai autorizohet pa kushte.
Rastet kur ndalohen apo autorizohen përqendrimet
Gjatë viteve të fundit ndryshimet më të mëdha në strukturën e tregun kanë ndodhur te bankat dhe kompanitë e sigurimit. Hyrja në treg e grupeve të rëndësishme financiare evropiane si Raiffeisen Bank, Intesa SanPaolo, Societe General, ProCredit Holding etj, kanë krijuar një mjedis më konkurrues dhe një zgjerim agresiv të degëve dhe shërbimeve bankare. Rasti më klasik i përqendrimeve ishte bashkimi nëpërmjet përthithjes i Bankës Amerikane të Shqipërisë me Bankën Italo Shqiptare. Kjo formë përqendrimi, si rezultat i së cilës Banka Italo Shqiptare pushoi së ekzistuari si person juridik, duke u krijuar një bankë të re, me të njëjtin emër: Banka Amerikane e Shqipërisë, rriti fuqinë në treg të bankës së re, duke e renditur atë në vend të dytë pas Raiffeisen. I parë në këndvështrimin e eficencës së tregut, forcimi i pozicionit në treg të bankës së re BASh pas përqendrimit, nuk e kufizon ndjeshëm konkurrencën në treg dhe sjell përfitime për klientët. Futja e shërbimeve/produkteve të reja, përmirësimi i atyre ekzistuese, krijimi i sinergjive, nga ulja e shpenzimeve dhe rritja e të ardhurave, zhvillimi i teknologjive të informacionit, etj., janë tregues pro-konkurrues që tejkalojnë pasojat që rrjedhin nga forcimi i pozicionit në treg të BASh-së.
Te drejtat e konsumatorëve
e drejta e mbrojtjes së shëndetit, mjedisit dhe sigurisë së jetës
e drejta e mbrojtjes së interesave ekonomikë
e drejta e ankimit
e drejta për dëmshpërblim
e drejta e edukimit;
e drejta e marrjes së informacionit
e drejta e mbrojtjes ligjore;
e drejta e organizimit në shoqata ose bashkime për mbrojtjen e interesave të konsumatorëve dhe e drejta e përfaqësimit në organet e tyre vendimmarrëse.
Dëmshpërblimi i konsumatorit
Shitësi është i detyruar të pranojë ankesat për mallrat në çdo vend ku ushtron ose paraqet veprimtarinë, me përjashtim të rastit kur është autorizuar një person tjetër për riparimet
Shitësi vendos për pranimin e ankesës menjëherë ose brenda 3 ditëve pune
Në rastin e mungesës së përputhjes, konsumatori ka të drejtën të rizotërojë mallin e sjellë në përputhje, pa pagesë, nëpërmjet riparimit apo zëvendësimit, të ketë një ulje të përpjesshme të çmimit, ose konsumatori mund të anulojë kontratën.
Organet kompetente 
Institucionet shtetërore kompetente janë organet kryesore përgjegjëse për zhvillimin dhe zbatimin e politikave për mbrojtjen e konsumatorëve, për të mbrojtur të drejtat bazë të konsumatorëve, në mënyrë të veçantë të grupeve të konsumatorëve më të ndjeshëm, si: fëmijët, të moshuarit, të varfrit, invalidët, të sëmurët, si dhe personat me aftësi të kufizuara mendore e fizike.
Organi përgjegjës
Ministria përgjegjëse për fushën e tregtisë, nëpërmjet strukturës administrative përkatëse (më poshtë struktura përgjegjëse për mbrojtjen e konsumatorëve), harton politikat dhe siguron instrumentet rregulluese të mbrojtjes së konsumatorit, si dhe zbatimin efektiv të këtij ligji
Shoqatat e konsumatorëve
Konsumatorët kanë të drejtë, në baza vullnetare, të krijojnë shoqata të pavarura konsumatorësh, në mbrojtje të interesave të tyre, sipas ligjit në fuqi.
Shoqatat e konsumatorëve janë organizata të pavarura nga tregtarët dhe kanë si qëllim, të përcaktuar me statut, mbrojtjen e të drejtave të konsumatorëve
Shoqatat e konsumatorëve duhet të përmbushin kriteret e mëposhtme në mënyrë që të përfaqësojnë interesat kolektivë të konsumatorëve
anëtarësi aktive
Përvojë
shtrirje gjeografike
Nëpunësit e organeve administrative shtetërore përgjegjëse për mbrojtjen e konsumatorëve nuk lejohen të kenë funksione drejtuese në shoqatat e konsumatorëve.
Bibliografia
Hetemi J Mehdi ‘ Mbrojtja e tregut te lire nga konkurenca jolajale: aspekti krahasimore’, Prishtine 2004
Baleta Teuta, Kalifa Neritan, File Luljeta ‘ Dominimi i tregut bankar Shqiptar’, Tirane: Banka e Shqiperise 2000

Perpali Lush, ‘Ceshtje te konkurrences ne ekonomi’, Tirane: Ideart 2006

Post più popolari

KERKO DETYREN TENDE