Emri: XXX
Mosha: 9 vjeçe
Numri i vëllezërve dhe motrave:
Nuk ka
Probleme fizike: Që në moshë të
vogël mban syze, të cilat i mban gjithë kohës. Problem tjetër është gjuha, ka
vështirësi në shkrim e lexim të gjuhës shqipe, sepse njohuritë e para i ka
marrë në gjuhën greke.
Veprimtaritë e zgjedhura për fëmijën
Loja me gotat
Kemi dy gota me të
njëjtën sasi uji, njërën gotë me ujë e hedhim tek gota e gjatë. Cila gotë ka më
shumë ujë?
Përgjigjia: Njësoj
të dyja, sepse ka njësoj ujë sa gota tjetër, nga gota e vogël e hodhëm tek gota
e gjatë.”
Loja me pastelinë
Nëse unë kam një
top prej pasteline dhe e petëzoj me shkop, ose e ndaj në 10 pjesë të vogla,
cila nga këto të treja do të ketë masë më të madhe?
Përgjigjia: Të
treja janë njësoj se topin e pastelinës i japim forma si të duam dhe prap e
njëjta masë mbetet.
Loja me sipërfaqe
Kemi një sipërfaqe
katrore ku kemi vendosur katër kuba në çdo cep, nëse kubat i vendosim në qëndër
të katrorit, në cilin rast do kemi sipërfaqe më të madhe?
Përgjigjia: Në figurën e dytë se
kubat janë në qëndër e zënë më pak vend.
Stadi i zhvillimit të kësaj fëmije sipas Piazhesë i
përket fazës së tretë: Operacionale konkrete
(7-11vjeç).
Të gjitha këto
përgjigje të kësaj fëmije janë në lidhje me logjikën e moshës së saj dhe me
aftësinë e saj për të kuptuar. Ato janë një tregues i strukturës së mendimit të
saj që i korrespondon mesatarisht moshës dhe nivelit të saj të zhvillimit.
Sepse ashtu siç ka një rritje organike, ekziston edhe një rritje mendore. Gjatë
veprimtarive të kryera me këtë femijë, vëzhgova që në momente të caktuara ajo
fliste me vete. Në këtë rast kemi të bëjme me të folurin vetjak që sipas
Piazhesë kemi të bëjmë me “të folurit egocentrik”, ndërsa sipas Vigotskit e
folura vetjake është e rëndësishme në zhvillimin konjitiv. Kështu e folura
konjektive e ndihmon këtë fëmijë të rregullojë mendimet e saj, në zgjidhjen e
detyrave etj.
Përfundime
Piazhe dhe Vigotski
kanë si synim kryesor zhvillimin konjektiv të fëmijëve. Piazhe studioi mënyrat
me anë të të cilave fëmijët përvetësojnë konceptet dhe organizojnë idetë dhe
skicoi periudhat e parashikueshme sipas një rendi të caktuar të zhvillimit
intelektual. Progresi i këtyre periudhave varet nga
përshtatshmëria vazhdimisht në rritje e fëmijës ndaj situatave të reja.
Për Piazhen, zhvillimi motorik dhe eksplorimi i mjedisit janë bazat për mendimin
logjik që vjen më pas. Për zhvillimin kognitiv janë të rëndësishme dy procese:
asimilimi dhe akomodimi. Teoria e Vigostskit thekson rolin e kulturës dhe gjuhës
në zhvillimin konjektiv.
Në lidhje me të dy
teoritë konjektive, unë parapëlqej të përdor teorinë e Vygotskit në klasë. Unë
besoj se skeleritë, njohuritë e formuara, dialogu, dhe mjetet kulturore janë
komponente të rëndësishme në përvetësimin e njohurive nga nxënësit. Duke i
ndihmuar nxënësit në zonën e zhvillimit proksimal, ne i ofrojmë atyre strategji
të të mësuarit të cilën e përdorim më vonë. Piazhe propozoi shumë strategji
edukimi të zbatueshme, siç është zhvillimi i mësimit me ane të shprehjeve në
veprimtari dhe lojëra. Megjithatë, Vigotski përfshiu rëndësinë e bashkëveprimit
shoqëror dhe ndërtimin e njohurive bazuar në teorinë e zhvillimit konjektiv.
Në përfundim:
Mësuesi fokusohet të
sigurojë një ndihmesë për nxënësit në nevojë, dhe të sigurojë mjetet kulturore
si burim edukativ.
Mësuesit mund të
sigurojnë grupe mësimore, në mënyrë që çdo nxënës të ndihmojë njëri tjëtrin nëpërmjet
procesit të zhvillimit.
Veçanërisht në
klasat e sotme të ndryshme, mësuesi duhet të bëhet i ndjeshëm ndaj kulturës dhe
gjuhës së nxënësit, dhe të jetë lojtari kryesor në ndërtimin e njohurive të nxënësit.